27. Březen 2013
Komentáře: 0
Telekomunikační trh ve Vietnamu prochází fází plných zvratů. Během vrcholného období, kdy ve Vietnamu působili 7 poskytovatelů služeb a zákazníci si mohli vybrat rozmanité služby od všech sedmi, nyní mají k dispozici jenom 3.
Vláda nedávno schválila nové zákony, které pomalu vycházejí v platnost. Sim karty zdarma nebo-li odpadové simky už jsou minulostí. Toto rozhodnutí přináší několik výhod. Nižší spotřeba materiálů na výrobu nových SIMek. Nová telefonní čísla lze také považovat za materiály. Nová novela usiluje o přísnou kontrolu a ověření údajů tarifních klientů.
Druhým bodem je odstranění levné konkurenční strategie v oblasti telekomunikace. To otevírá naději pro novější technologické vývoje mobilních služeb v přištích letech ve Vietnamu.
To je z hlediska teorie v pořádku. Ve skutečnosti je mobilní trh jiný, reaguje na skutečný život lidí.
Největšími mobilními operátory ve Vietnamu jsou Vinaphone, Mobiphone a Viettel, dohromady mají 90% podíl na trhu. Navzájem se konkurují jako všude jinde. Navíc, nyní musejí vzdorovat vpádu obřích firem jako Sfone a Beeline. VNPT a Viettel jsou prvními, kteří na to reagovali masívními slevovými akcemi. Když se úspěšně ubránili, vyšla nová vyhláška, která zakazuje prodej SIMek pod cenou poskytnutých služeb.
Společnosti Vietnam Mobile a Gmobile nestačí konkurovat výšem trojicím a ztracejí pomalu svou podíl na trhu. Vzhledem k dnešní hospodářské recesi, vznik nové sítě ve Vietnamu je téměř nemožné. Bariérou pro vstup je příliš velká počáteční investice na již nasycený telekomunikační trh.
Plýtvání telefonními čísly lze překonat mnoha způsoby. Problémem je, že lidé po využití kreditů svoji SIMku nedobíjí, ale zahodí a koupí si novou. Tím dochází k neustále novými telefonními předvolbami. Technicky lze tyto mrtvé účty snadno kontrolovat. Kromě toho, číslo má 10-11 číslic, zorganizovat a uspořádat čísla pro 80 miliónů lidí snad není taková práce.
Shrnuto, rok 2013 a zřejmě i další roky se bude mobilní trh řídit podle pravidel VNPT a Viettelu, protože žádný podnikatel či firma nemůže nijak ovlivnit jejich vůdcovské role.
Công cha như núi Thái Sơn, nghĩa mẹ như nước trong lòng chẩy ra, một lòng thờ mẹ kính cha, mới là chữ nghĩa mới là đạo con
Hodnota otce je jako hora Tai, láska matky je jako řeka, syn by měl své rodiče ctít
Byli jste už na Sapě?
Komentovat