SEO je zkratka pro search engine optimization (optimalizace pro
vyhledávače). Jsou to způsoby, jak dostat web ve vyhledávačích co
nejvýše. Někdo tvrdí, že tyto metody jsou nepotřebné, stačí mít pouze
užitečné informace pro uživatele a automaticky budete nahoře bez
znalosti seo technik. Je to do jisté míry pravda. U konkurenčních oborů
mít bohatý obsah ještě neznamená výhru. Musíte narvat tisíce až
statisíce na reklamu. Sice nejsem žádný seo-mág, ale základy si myslím,
že ovládám. Před optimalizací byste si měli zanalyovat trh,
konkurenceschopnost a klíčová slova. Nesnažte se zoptimalizovat na
všechna slova. Třeba takový příklad hledanost "dlouhé filmy ke stažení
zdarma" je vysoká, zadejte si do googlu/seznam tuto frázi a uvidíte,
kolik webů se snaží na tato slova zoptimalizovat. Čím více, tím více
času a peněz musíte vynaložit na poražení svých nepřátel. Při volbě
klíčových slov (kw) se vyhýbejte stop slov. Jsou to "a", "i", "and"
atd...
Ke zjištění počtu hledání za den, měsíc, rok používejte google adwords -
targeting nebo na seznam vyhledávání, dole by měla být statistika.
Vyberte si tak 5-10 klíčových slov, na která chcete zoptimalizovat.
Každou stránku optimalizujte na 1 max 2 kw.
SEO se dělí na onpage a offpage. Onpage snadno ovlivníte, offpage už je
těžší a většinou záleží právě na offpage. Onpage jsou techniky, které
ukážete vyhledávacímu robotovi, na co je stránka zaměřena, robot to pak
vyhodnotí a zapamatuje si obsah, poté určí klíčová slova. Jak robot
vyhodnocuje klíčová slova je pořád záhadou. Jsou ale různé spekulace a o
tom celé SEO je. Offpage jsou převážně o úpravě kódu, určování title,
H1, description, anchor texty, odkazy, alternativní názvy obrázků a
mnoho dalších. Offpage se týká převážně linkbuildingu, někdy také reklam
(SEM - search engine marketing). I když budete znát tyto praktiky,
ještě neznamená, že za měsíc se vaše stránka bude nacházet na prvním
místě. O Onpage a Offpage technik si podrobněji povíme příště.
Komentovat