Offpage SEO

17. Srpen 2011

Komentáře: 1

Offpage SEO je velmi rozsáhlý pojem. Týká se všech akcí, které provedeme mimo stránku. Nejčastěji je to linkbuilding, tedy výměna a nákup odkazů. Sem může patřit i marketing,  reklama, PR články a další způsoby, obvykle s backlinkem na vaší stránku.

Každá stránka (nikoli web) má vlastní rank. Čím vyšší je rank, tím lepší hodnotu má zpětný odkaz z této stránky (atribut nofollow „nepředává“ rank). Pozor byste měli dávat na celkový  počet externích odkazů na stránce. Stránka rozděluje svůj „rank“ rovnoměrně mezi tyto odkazy. Nebudu vás tu trápit se složitým vzorcem, jednoduše web s Page rank 6 a 3 externími odkazy bude mít odkaz cca 2 rank (3 odkazy = 33%, což je 1/3 z PR 6). Web s PR 8 a 10 odkazy bude mít jeden odkaz 0,8. Někteří by si mohli myslet, že v tomto případě je lepší mít odkaz z PR8, ano to je pravda. Výše byly pouze příklady a při výpočtu pomocí vzorce (teďka si ho nepamatuji) vám vyjde lépe odkaz z druhé varianty. Tento jednoduchý způsob výpočtu můžete použít u menších ranků.












Při volbě odkazů dávejte přednost stránek se stejným či podobným zaměřením. Další věc, kterou většina lidí přehlíží je anchor text. Je to text v odkazu. Text byste měli vytvořit tak, aby obsahoval vámi požadované klíčové slovo, nějak srozumitelně nikoli napsat 3x stejné slovo a myslet si, že to bude o to 3x lepší. Zde platí stejná pravidla jako při vytváření title. Ještě lepších výsledků dosáhnete, pokud odkaz umístíte přímo do článku, někdy též PR články (Promo). Vyhýbejte se umístění odkazu v patičce vedle ostatních odkazů. Roboti dříve či později poznají, že jde o „nepřirozený“ link.

Výměna odkazů v partnerské sekci podle mě nemá skoro žádnou hodnotu. Proč tomu tak je? Partnerská sekce je vlastně jenom 1 stránka, která většinou má nulový rank a ještě k tomu stovky odkazů. Mít zde odkaz je jako nemít. Takže buď tam, kde je vysoký rank (nejčastěji je to hlavní stránka = index) nebo nejlépe sitewide (na všech stránkách).

Existují několik systémů pro výměny odkazů. Za nejlepší se považuje threeway. Z webu A vede odkaz na B, z B na C a z C zase na A. Robot takto těžko rozpozná, že odkaz je nepřirozeného původu. Je ale náročnější na administraci, pokud webů máte v řádek desítek. Nejběžnější jsou teďka pořád typu 1 ku 1 – web za web. Snad nemusím dodat, že je dobrý si najít web s podobnými ranky (abyste neprodělali) a zaměřením …

Kde ale shánět či nakupovat odkazy? Existují fóra se zaměřením na výměnu, zde můžete nabízet vaše stránky. Nakupovat odkazy ale provádějte v tajnosti, pokud se to Gogole dozví, jste v čudu. Nekupujte a nevyměňujte si odkazy v příliš velkém množství, mohli byste se ocitnout v Sandboxu. Sandbox je status či místo, kde váš web ověřují, mnohdy trvá i 1 rok.


Komentovat

  • *Jméno *
  • *Email
  • *Zpráva
* Antispam, Vyplňte znovu vaše jméno:

Komentáře


  • Peťas

    25.05.2013 14:18

    Dle mého názoru má pro SEO větší přínos odkaz z tématické stránky s menším PR, než z netématické třeba s vysokým PR.

    Jinak souhlas s tím, že odkazy z partnerské sekce či z patičky jsou prakticky bezcenné, protože Google i Seznam je ve většině případů dokáží odhalit a ignorovat.

    Odpovědět

Přísloví

Cờ vô phong

Vlajka bez větru

Anketa

Byli jste už na Sapě?



25% (101x)



24% (96x)





25% (98x)