Onpage SEO

28.Červenec 2011

Komentáře: 1

Onpage SEO, volně přeloženo jako optimalizování pro vyhledávače na stránce. Je to nejlehčí a také nejlevnější způsob, jak být ve vyhledávání na předních místech na určitá klíčová slova. Neberte si to jako určité pravidlo, které musí vždy platit. Ze zkušeností mnoha lidí, tyto způsoby fungují.

Nejlépe si to ukážeme na příkladě. Máte web, kde nabízíte MP3 k poslechu a ke stažení. Když vynecháme legálnost a způsoby získávání hudby, tak je to teďka stále velmi dobrý obor, jak mít pravidelně navštěvovaný web. Z předchozího dílu byste měli vědět, na jaká klíčová slova (kw) chcete zapůsobit. Je lepší optimalizovat KAŽDOU stránku na 1 až 2 klíčová slova. Tedy i podstránky a ne jenom hlavní stránku. Ale u dynamických webů, kde generujete stovky až tisíce stránek najednou je celkem namáhavé.









Title
Titulek stránky, nejdůležitější prvek, který velmi silně ovlivňuje kw na stránce. Čím více se slovo nachází na „levé“ stráně, tím větší má hodnotu. Nedávejte tam příliš dlouhé věty nebo dát tam všechna kw, snížíte tím hodnoty ostatních kw.  „Mp3 ke stažení“, pokud je title 100%, „Mp3“ by měl mít 60%, „ke“ 30% a „stažení“ pouze 10%. Takže čím delší, tím menší hodnota. Takže délka maximálně 15 slov a vyhýbejte se stop slov.
Takže hlavní stránku se budu snažit optimalizovat pro „Mp3 ke stažení“, neboť tato slova jsou vyhledávána v velmi hojném počtu. Podstránky, kde mám písničky, tam by title měl být ve formátu – název písničky (+ popř. i název interpreta). Sem tam se dává na konci i název webu.

Hlavní stránka: Mp3 ke stažení zdarma – online
Podstránky: název písničky – interpret – Mp3 zdarma

Description
Description je stručný popis obsahu stránky. Pokud v metě toto neuvedete, robot automaticky podle obsahu doplní. Popisek se snažte psát přirozeným způsobem, celou smysluplnou větou, ne pouze klíčová slova. Popisek by měl mít kw podobné title. Nejvhodnější jsou 3-4 věty.

Hlavní stránka: Nabízíme Mp3 k poslechu online a ke stažení úplně zdarma. Denně nové písničky a videa všech druhů.
Podstránky: Stručné povídání o dané písničce (interpretovi).

H1
Nadpis stránky zvolte takové, aby obsahovalo kw. Mnohdy může být stejný jako title. Lepšího efektu dosáhnete, když slova trošku přehodíte či lehce změníte. Pokud mám title „MP3 ke stažení zdarma“, H1 by měl být třeba „Stáhnětě si MP3“. Jinak pravidla platí jako u title, stručná a výstižná. Zde se ale nemusíte vyhýbat stop slov.

Hlavní stránka: Stáhnětě si MP3
Podstránky: Název písničky nebo interpreta

Obsah
Obsah by měl čtenáře upoutat, musí jim poskytovat v první řadě informace, které hledají. Sem tam je vhodné umístit klíčové slovo v různých pádech či pořadí. Umístění klíčového slova do tagu <strong> dáváte robotům najevo, že si tohoto slova mají více všímat. Obrázky by měly mít alt atribut, které popisují obrázek. Klíčová slova by měla být tak 2-5% celkového obsahu. Více jenom škodí. Odkazy nejlépe přidat přímo do článku, cílový odkaz pak je důvěryhodnější a „tématičtější“. Obsahy by měly být unikátní. Pokud odněkud zkopírujete obsah, máte za to mínus body. Zotavovat se je pak těžké. Je toho ještě mnohem více, ale teďka mě už nic nenapadá. Později doplním.

Odkazy a struktura webů
www a bez www verze: vyberte si jednu variantu a v htacess si to změňte. Pokud na vás vede 4000 odkazů na www verzi a 4000 bez, nevedou na vás 8000 odkazů, ale pouze 4000. Vnitřní odkazy by měly být ve stejném formátu. Neměly by se tam vyskytovat duplíkáty. Používáte-li rewrite url v htaccess a máte /clanky/5-tady-je-nazev a odkazujete na index.php?clanek=tady-je-nazev tak vyhledávač si bude myslet, že jdou o 2 odlišné stránky. Neodkazujte na weby, které jsou „nedůvěryhodné“. Postihy vás neminou. Ještě více o odkazech si řekneme příště v Offpage SEO.

Tak to byly asi nejdůležitější Onpage informace, ostatní jsou „méně“ důležité nebo zcela zbytečné.

Komentáře


  • Radim Novotný

    18.07.2013

    Pokud by podnikatelé z vietnamské komunity potřebovali poradit s webovými stránkami, jsme jim k dispozici:
    http://www.awebio.cz/internet-marketing-in-czech/marketing-vietnam/

    Odpovědět

Komentovat

  • *Jméno *
  • *Email
  • *Zpráva
* Antispam, Vyplňte znovu vaše jméno:

Přísloví

Khôn không đến trẻ, khỏe không đến già

Vědomost k mladým nepřijde, zdraví se staří nedočkají

Anketa

Chtěli byste dlouhodobě žít ve Vietnamu?
Ano35% (6173x)
Hlasy
Ne32% (5695x)
Hlasy
Nevím33% (5941x)
Hlasy