Láska a sňatky Vietnamců s Češkami

23. Září 2011

Komentáře: 73

To, že si Vietnamec vezme Češku je v komunitě celkem běžná věc, ale sňatek Vietnamky s Čechem je hodně vzácný případ. I přes psychologickosociologické prvky typu, že muž má hrát roli „ochránce“ a tudíž být vyšší, silnější, aby dokázal ochránit slabou zraňující ženu, tak proč někteří Vietnamci starší generace mají za ženu Češku a není to obráceně? Co si budem povídat, Vietnamci v porovnání s Čechy jsou menší, hubenější.

 

Proč sňatky Vietnamce s Češkami byly v minulosti ve větším množství? Důvody jsou celkem jednoduché a pro někoho asi nepříjemné: Starší generace si vzaly Češky kvůli tomu, aby získaly občanství nebo si zlehčovaly získání povolení k pobytu, také jedna ze dvou možností, jak vlastnit v tehdejší Československu nemovitost. Ještě další důvod, množství Vietnamek tehdy bylo velmi málo. Přijížděli hlavně muži za prací. Na sto mužů by připadla jedna žena. A nyní? Povolení k pobytu už nejsou tak těžko dosažitelné, zákony povolují cizincům vlastnit nemovitosti a Vietnamek tu je dost.

 

Vietnamka s Čechem, Češka s Vietnamcem, ještě jsem neviděl takové  manželství, které by se nerozpadlo. Hlavní příčinou jsou zase kulturní odlišnosti. Češky by se dalo popsat jedním slovem „svoboda“. Touží po lásce, ale zároveň nechtějí být až moc ke vztahu vázáni, nechtějí žít takový život, který jim společnost určila. „Jsem manželka a mým jediným posláním je být doma a vychovávat děti.“ Kdepak, od dob Marie Terezie se toto motto změnilo. Kouření, pití, chození s přáteli a občasné flirtování s jinými nebo taková běžná záležitost jako „máš hlad? Tak si otevři ledničku.“ Vietnamští muži chtějí od svých žen, aby se více staraly a zajímaly o svou rodinu, o hodně více.

Nedávno jsem při opravě počítače jednoho známého přečetl referát patřící jeho dceři, které je nyní 20 let. Ano, hanba mi, ale neodolal jsem pokušení si ten soubor neotevřít. Psala v něm, že když ji bylo 15, zamilovala se do jednoho spolužáka, zřejmě Čecha. Její otec na to přišel, byl hodně rozčílený, seřval ji, vyměnil ji telefonní číslo, měla domácí vězení a dokonce ji přihlásil do jiné školy. Oni se ale pořád tajně vídali. Po půl roce vztah skončil. Jednou její otec přišel do pokoje a promluvil si s ní klidnějším způsobem. Teďka uznává, že měl pravdu a  tehdy byla až moc ovlivněna evropským stylem života. Na závěr ještě dodala, že svoje děti bude také vychovávat jako on ji. Toto je pouze příklad, většina mladých bohužel takto nemyslí. Nevím co přesně řekl své dceři onoho dne, ale takovému otci palec nahoru.

Co se týče předmanželského sexu, mladí na to .... kašlou. „Můj budoucí si teďka určitě užívá  s jinou, já chci také být šťastná, vždyť je to jedno, nikdo už to přece nedodržuje, jsem mladá a budu si užívat života, až budu mít rodinu, budu hodná ...atd..“ Pokud si s některými promluvíte, zřejmě vám takto odpoví. Ten otec výše by určitě své dceři řekl, že až se vdá, tak bude mít v manželství trable, protože na světě pořád existují idioti třeba jako já, kteří to ještě  vyžadují.
 


Komentovat

  • *Jméno *
  • *Email
  • *Zpráva
* Antispam, Vyplňte znovu vaše jméno:

Komentáře


  • hogreta

    05.12.2015 00:37

    Johny: :-)

    Odpovědět
  • paula

    19.01.2015 17:50

    Johny:
    Johny, přeji ti, at tu lásku potkáš.....

    Odpovědět
  • Johny

    26.12.2014 22:03

    Každý vztah potřebuje péči, aby přetrval. Pár se musí naučit toleranci, kompromisům. Tvrdit někomu, že vztah apriori nevydrží je zbytečné a laciné kulturní zjednodušování. Láska nezná hranice ani kultury, nerespektuje čas ani prostor.

    Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá. Co je láska, vědeli chytřejší, než kdy já budu:

    Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy.
    Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy.
    Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá.

    Mám rád Vietnamskou kulturu, tu která je k vidění ještě na vesnici. Bylo by mi ctí, kdybych tam lásku potkal. U nás není úcty ke stáří, rozvodovost 66%....... Evropská kultura zná jenom nejhorší formy egoismu a bez hluboké sebereflexe, revize vymře.

    Odpovědět
  • zelda

    21.08.2014 11:48

    to je slovo: Hogreta!

    panáček bez jména si ani neumí vymyslet nick, protože se zřejmě bojí, že bychom zjistily, kdo to je.
    Já jsem sice nečetla to všechno nahoře, ale já nemám proti češka-vietnamec nic! ba naopak, ale jedna vietnamka mi řekla, že jsou prý vietnamci namyšlený, no tak nevím. pokoušela jsem se i o "vztah" s číňankou a taky to nevyšlo, možná jsou uzavření jen k sobě.

    Odpovědět
  • hogreta

    13.08.2014 22:18

    Ne rasovému míchání!:

    Odpověděl sis vlastně sám. O někoho, kdo se takhle vyjadřuje o ženách - ať už jsou jakékoli, bych si neopřela ani kolo.

    Odpovědět
  • Ne rasovému míchání!

    29.07.2014 14:40

    Fuj, jak si nějaká podělaná Česká blbka může vzít tak hnusný stvoření jako je vietnamec? Stop tomuhle rasovému míchání!!!

    Odpovědět
  • bublinka

    03.08.2013 11:03

    paula:
    ano tak budu muset asi zjistit, jinak vám tedy aspon děkuji za odpovědi

    Odpovědět
  • paula

    03.08.2013 10:43

    bublinka:

    tak to budeš muset sama zjistit proč..Třeba má nějaké povinnosti, pomáhat rodičům atd.

    Odpovědět
  • bublinka

    03.08.2013 10:22

    né mi spolu jsme normálně, ale jenom někdy, a když mu řeknu třeba jako včera jestli semnou bude zase dneska, tak mi řekl že semnou může jenom občas Paula:

    Odpovědět
  • Paula

    03.08.2013 10:16

    bublinka:

    asi by ses divila, jak velký může být problém to, že jsi Češka...Nezdá se mi, že by mladý kluk chtěl být s tebou až po svatbě. No ale možné to je. Tak musíš počkat a sama časem uvidíš..

    Odpovědět
  • bublinka

    03.08.2013 10:09

    myslím že když jsem češka to asi není takový problém, nevím počkám, právě že on mi pořád říká že spolu budem pořád až když bude svatba
    paula:

    Odpovědět
  • paula

    03.08.2013 10:01

    bublinka:

    to je taky možné. Vietnamští rodiče většinou nechtějí, aby jejich děti chodily s Čechem. Pokud to tak je, tak nejlepší je, dát tomu čas. Pravděpodobně jste na začátku vztahu, tak jsou obavy rodičů pochopitelné. Jak říkám, to chce vše čas.

    Odpovědět
  • bublinka

    03.08.2013 09:42

    paula:
    ještě si myslím jestli to třeba není kvůli rodičům, spíše kvůli tatínkovi ? nevím jen se ptám?

    Odpovědět
  • bublinka

    03.08.2013 09:40

    unlu:
    kvůli práci to určitě nebude je to mladej kluk, a ještě zas tak moc nepracuje

    Odpovědět
  • paula

    03.08.2013 08:01

    bublinka:
    jak píše unlu, záleží jenom na vás. Hodně Vietnamců u nás spolu žije bez svatby a mnohdy má jeden nebo oba ve Vietnamu manžela a rodinu. Nejjednodušší je, zeptat se ho, proč s tebou může být jen občas..

    Odpovědět
  • unlu

    03.08.2013 07:24

    bublinka:
    : asi kvuli praci. Podle toho jak to pises, moc toho o nem asi nevis.

    Odpovědět
  • bublinka

    03.08.2013 04:46

    unlu:
    a někdyy jsme spolu každý den

    Odpovědět
  • bublinka

    03.08.2013 04:45

    unlu:
    on mi někdy říká, nemůžu stebou být pořád ale jenom občas.. tak nevím co si pod tím mám představit...

    Odpovědět
  • unlu

    03.08.2013 03:59

    bublinka:
    :
    v tomto ohledu je to vsude stejne, zalezi jenom na vas. Svatba je jenom formalni zalezitosti. Casem poznas (blba rada :)

    Odpovědět
  • bublinka

    02.08.2013 19:24

    Vidím že je vás tu hodně kdo chodil nebo chodí s vietnamským klukem.. :) já bych se chtěla jenom zeptat jestli je pravda že když spolu jenom chodíme tak nemůžem být pořád spolu?? prý až po svatbě...

    Odpovědět
  • hogreta

    29.07.2013 21:11

    Lily:

    A mohla bych se zeptat, jak dlouho jste s manzelem (tedy v te dobe pouze partnerem) byla, nez jste si ho vzala a mela s nim deti? Protoze polovina z tech veci se podle me da na chlapovi poznat driv, nez si ho vezmu - treba to, ze uznava modu "bile kuze" a tedy nechce, aby byly jeho deti opalene. Nebo treba to nuceni do jidla - kdyz mam doma chlapa, ktery sam casto jidlo nedoji a nedela mu problem ho vyhodit, je jasne, ze me ani nikoho kolem nebude nutit do dojidani.Tak proto by me zajimalo, jak dlouho jste spolu byli pred svatbou - ciste teoreticky.

    Navic moc nechapu, kde ze to v tom Saigonu bydlite. Tady v Nam Dinh za posledni mesic vypadl proud pouze dvakrat, vzdy na pul hodinky - a za takovou chvilku se jidlo v mrazaku fakt nerozmrazi (a bez mobilu, PC a TV bych se obesla klidne cely tyden, kdyz by na to prislo). A to je Nam Dinh ve srovnani se Saigonem malinkaty nicotny prcek.

    Kdyby to byl Cech, myslite, ze byste se na vychove shodli uplne ve vsem? Spis to vypada, ze problem neni v tom, ze jste si za muze vybrala Vietnamce, ale spis v tom, jakeho muze jste si to vybrala za muze. To neni problem v jeho "vietnamstvi". Muj otec me taky jako malou nutil do jidla a nesmela jsem nic nechat a musela jsem sedet dokud jsem nesnedla vsechno. Taky jsem se kvuli tomu obcas pozvracela. A praktikoval telesne tresty. A to konstatuju, ze to byl Cech jak poleno.

    Odpovědět
  • paula

    02.07.2013 12:01

    Lily:
    jsem s manželem skoro 15 let, ale tyto praktiky se u nás nevedou, spíš naopak...tatínek poslouchá děti a ne děti tatínka. A nepřipustila bych, aby manžel s dětmi takhle jednal i když je Vietnamec.

    Odpovědět
  • Lily

    30.06.2013 11:44

    Tak vazeni, tochu fakt do teoretizovani: vypnuty proud (u nas v Saigonu kazdou stredu od 9.00-17.00) znamena - v mrazaku v kuchyni, kde je pres den 35 stupnu, se temer rozmrazi veskere maso, mrazena zelenina a ryby se rozmrazi uplne, behem dne nemuzete zapnout pc, tv, mit teplou vodu (i kdyz v tom vedru neni nutna), nemuzete dobit telefon, pevna linka taky nefunguje. O tom, ze bez zapnute klimatizace nebo alespon ventilatoru se odpoledne v dome neda vubec pobyvat, ani nemluve. Pokud nejaky dum pobliz ma dieselovy generator, tak od rana az do vecera to desne huci, predstavte si pod oknem nastartovane auto, i s vyfukovymi plyny samozrejme.
    Nekdy mate horecku a nemuzete utect k znamym, kterym vypinaji elektrinu ve ctvrtek.
    Kulturni rozdily jsme ze zacatku uspesne zdolavali, ale jak u nas nastoupily deti, konec sveta. Nekonecne hadky pri stole ohledne nuceni ditete do jidla, ktere proste jist nechce, krmeni malych deti az dokud se z toho nepozvraci, pri kazde navsteve pomerovani vysky a vahy s ostatnimi detmi a nasledne nadavky, ze nase dite je mensi nez to druhe (po odchodu navstevy - mne a diteti), 3x denne mleko (pozor - kojenecke) nutit i 10 letemu klukovi. Co mi prijde uz jen ubohe, je nabadani mych deti, at nejsou moc venku, nebot se pak opali a jejich pokozka bude hneda. Nevim, jak dlouho tohle jeste budu snaset ja a mi potomci, ale pokud otec nepribrzdi, asi se muj prvni syn v obdobi puberty jiz pres tohle neprenese. Otevrene odmita jist vic nez mu zaludek dovoli, a odmitat se vn tatovi moc nesmi. Mne i za x let manipulace nedokazali presvedcit, ze dite ma jist tolik, kolik mu rodic urci a ne tolik, kolik ho nasyti. Ted to vypada, ze manzelske lasce, trpelivosti, odpousteni uz asi odzvoni, jelikoz manzelovi dochazi, ze dal tuhle tragikomedii hrat nebudeme.

    Kdybych tusila, ze me deti budou muset snaset takove tyrani jidlem, samozrejme bych do takoveho vztahu vubec nesla.
    Mit za zivotni cil vykrmovat dite s nadeji, ze jednou bude mozna vyssi nez deti, ktere jedi normalne, je mne uplne vzdalene.

    Odpovědět
  • Tom

    26.02.2013 16:29

    S vietnamkou chodím už třetím rokem a nemůžu si na nic stěžovat. Zpočátku jsem se bál, jak mne přijme její rodina. Zprvu o našem vztahu v její rodině nikdo nechtěl ani slyšet, ale asi po třech měsících jsem se potkal s jejím otcem a vše se mnou prodiskutoval, oblíbil si mě a já jeho. Nyní plánujeme svatbu a popravdě: Když jí miluješ, jdi si za tím a nenech se ovlivňovat okolím a názory typu, že tyto vztahy neobsahují lásku, není to pravda!

    Odpovědět
  • alalalalalong

    24.01.2013 12:51

    asi před pěti lety sem měla taky vztah z vietnamcem, samozřejmě to nevyšlo, ale jediné vím...nikdy sem nikoho nemilovala jako jeho, a i když mám dneska tři roky českého přítele, v mém srdci bude vždycky on, jednoho dne jsem mu řekla že ho nikdy nepřestanu milovat a tak to i je. Jo jo, důvod rozchodu byla nečekaně odlišná kultura, ale nevyšlo to z mé strany, já sem mu tehdy byla ochotná dát všechno, klidně i život ve VN...

    Odpovědět
  • DoG

    11.12.2012 19:45

    unlu: nic neskonci. je uplne jedno kdo je odkud, jake jsou "kulturni rozdily", zalezi jenom na nastaveni mysli, toleranci a s timhle si neumeji poradit bezne ceske pary. misene pary mi prijdou automaticky vyzralejsi, pac se dokazou skloubit dva ruzne svety a to je vice challening:-)
    jo a neumim si predstavit lepsu zemi na duchod nez vietnam. uz ted se tesim:-) vyoadky proudu nebo co to nekdo psal.. proboha snad tam nejdu srovnavat se, chlubit se zalozni zdroji, spoustou vybaveni, ipadmi, plazmovymi televozory (i kdyz to vsechno tam je ehm)... tam bych sel stastne zit:-)

    Odpovědět
  • unlu

    08.09.2012 13:09

    Nemyslel jsem to tak. Pokud jste spolu stastni, tak vam to preju, ale muj nazor je proste takovy, ze takovy vztah vetsinou skonci. Vetsinou.

    Odpovědět
  • paula

    08.09.2012 10:57

    unlu - tak ted to vyznělo tak, jako když můj manžel celých 14 let toužil po vietnamské manželce, ale jelikož ji nenašel, už to vzdal, protože je starý..

    Odpovědět
  • unlu

    08.09.2012 10:38

    Je neco jineho zacit vztah v mladem veku a ve starsim. Vasemu muzi je 53, v tomto veku myslenku zacit novy vztah asi uz vzdal.

    Mozna si budete myslet, ze jsem hodne pesimistivni, ale jenom rikam osobni a zkusenosti blizkych. Na blog chodi prevazne zeny, ktere maji pozitivni zkusenosti, proto na netu take takove clanky vyhledavaji. Par zen, ktere jsou na tom podobne jako vyse uvedene priklady sem nechodi, a i kdyby jo, nikdo takovy by se svetu svym zivotem nechlubil. A jeste jednou, neni to zarucene, ale vysoce pravdepodobne.

    Odpovědět
  • paula

    08.09.2012 05:44

    pro hogreta - tady nemá cenu něco vysvětlovat ve vztazích smíšených párů..Mladí pánové mají ve všem jasno :-) já jsem z manželem skoro 14 let, manžel má 53 let, ale přesto mají jasno, že to není do konce života.
    Jinak sex po svadbě už se u dnešních mladých taky většinou nedodržuje, možná tak ve Vietnamu a ještě na vesnicích. Ve městech už taky ne.

    Odpovědět
  • hogreta

    07.09.2012 13:51

    Řekla bych, že to s námi Češkami nebude ještě tak zlé, jak se v článku dozvídám:-D. Ať už se jedná o ten poslední odstavec a nebo o to, že české dívky nechtějí být tak vázané na rodinu. Ale od začátku.

    Jsem Češka, můj partner je Vietnamec, v ČR je nějakých deset let (tedy dětství prožil ve VN). Jsme spolu od mých čerstvých šestnácti, teď je nám 21. Všechno je o kompromisu. Jeho rodiče mě ze začátku moc dobře nebrali, ale pořád mě považovali za jakousi dětskou lásku, která přejde. Ale nepřešla. Nezbývá jim nic jiného, než se s tím smířit. Vím, že to takhle není ideální, ale přece se nebudeme naší lásky vzdávat jenom proto, že jsem nejsem Vietnamka. Snažím se dělat vše tak, aby se mnou byli spokojeni a aby mě jednou mohli brát za vlastní dceru. Vařím, dělám domácí práce, umím pracovat, studuju vysokou školu s prospěchovým stipendiem. A učím se vietnamsky. Víc dělat nedokážu.

    Co se týče toho sexu až po svatbě - já byla s touto věcí naprosto smířená. Byl to můj partner, Vietnamec, kdo ode mě začal sex vyžadovat dřív. Po několika rozpravách na toto téma jsem na to nakonec přistoupila - s tím, že mám v plánu s ním žít. Vzít se chceme, až oba dostudujeme. Nevidím na tom nic tak špatného.

    Myslím, že tento článek je plný jakýchsi předsudků. Podle mě vždy záleží na těch dvou lidech, na tom, jak dokážou být tolerantní a jak se mají rádi, a ne až tolik na tom, zda mají stejnou barvu kůže. Já si s partnerem rozumím snad ve všech směrech, máme podobné názory, záliby, koníčky. Vážím si ho. A že se česko-vietnamská manželství rozpadají? Všechna manželství se rozpadají, rozvodovost je v dnešní době obrovská. Neznamená to, že česko-vietnamské páry se rozcházejí více, tyto páry jdou pouze více vidět a více se o nich mluví.

    Odpovědět
  • Linh

    01.09.2012 09:44

    S tim nesouhlasim. Kdyby takto mel premyslet kazdy, nebyla by evoluce, zmena...zdrava emancipace a zeny by stale byly jako kus hadru. Nerikam, ze vsechny osvedcene veci by se mely menit, ale nektere ano a je to zmena k lepsimu. I ja jsem v leccem konzervativni, ale ve vice vecech jsem liberalni, proto muj vztah s Cechem je pevnejsi nez kdysi s Vietnamcem a vydrzel (a drzi-musim zatukat) zatim 8x dyl. Je to o kompromisu a Vietnamec(nektery samozrejme) se tak drzi vsech tech osvedcenych tradic a zvyku a nechce ustoupit a mysli si, jen ten jeho pohled je spravny a staleti overeny predky, ze to pak vede k zaniku vztahu. Za me misene pary ano, nauci se kompromisu, respektu a i obeti. Pokud to clovek pojme dobre, jen ho to obohati.

    Odpovědět
  • unlu

    01.09.2012 04:30

    tato staromodni rovnice pochazi od starsich a kazdy stary byl nekdy mladym. Dnesni mladi mysli stejne jako drive stari, zadne velke rozdily. Kazdy chce dokazat prave opak, ze on/ona bude jiny/a. Nejsou radi, kdyz jim nekdo neco urcuje a prave kvuli tomu jdou opacny smerem. Sli byste do vztahu, kde je nizsi sance na uspech? Nebo je pro vas vztah jako denni jidlo, kdyz mi nechutna, najim se jinde. Nerikam, ze je to 100% fail, ale vetsinou to tak take dopadne a kdyz na to prijdete, tak uz je pozde. ...

    Odpovědět
  • Linh

    31.08.2012 17:27

    Tohle jsou pouze dogmata, predsudky. Spatné. Snad tolik smyslejicich lidi jako ty ubyde. Vsechno vedi predem, nema tu odvahu si to vyzkouset sam, protoze hledi pouze na osvedcene veci, co kde videl a slysel a kopiruje jej. Co je osvedcene, to je dobre a nenahraditelne. Nesnasim tuto staromodni rovnici.

    Odpovědět
  • jitka

    05.03.2012 06:15

    Já osobně jsem Češka vdaná za Vietnamce už 8 let. Máme spolu dvě krásné děti a nic nám nechybí.
    Je pravda že ze začátku jsme museli dělat kompromisy oba ale našli jsme si společnou vlnu na které spolu plujeme.
    Nikdy jsem v manželství nenarazila na něco proč bych toho měla litovat či podobně.
    Naopak. Když se sejdu s kamarádkami které mají české muže tak bych nikdy neměnila a naopak jsem na hrdá. Svého muže miluji proto jaký je a ne proto odkud pochází.

    Odpovědět
  • RENČA

    10.02.2012 06:17

    Renča

    Giàu,nghèo...ai cũng có gia đình thương yêu...

    Odpovědět
  • Renča

    09.02.2012 17:12

    Renča

    Já osobně,kdybych byla vietnamka,tak radši zůstanu ve VN a nelezu někam kde to neznám.Nebo znám jen z vyprávění.
    Vietnam je chudý,ale rodina má plno dětí a dostatek jídla.
    Rodina žije sice chudě,ale jsou štastný.Je tam méně rozvodů.
    Kdežto vietnamec co se narodil v čechách,chce napodobovat češi a chová se nebo se snaží chovat jako čech.Líbí se mu česká holka.
    Jenže starší vietnamec to vidí a přemýšlí samozřejmě jinak.
    Umí se postarat o rodinu,aby byla štastná.

    Odpovědět
  • RENČA

    09.02.2012 15:20

    Renča

    Jinak co se týká článku:Láska a snatky Vietnamců s Češkami.
    Důvody jsou podle mě opravdu divné,aby si vzal vietnamec čěšku jen kuli získání trvalého pobytu?
    Žijí tady a žili vietnamci,kteří už trvalý pobyt měli a vzali si češku z lásky.
    Jenže Evropané jsou rasisti,vidí jinou barvu kůže a už si myslí,že všichni cizinci musí být špatný.
    Mladá čěška potřebuje peníze,tak proč by si nevzala vietnamce,když jí to nabízí?Mladá češka je naivní a nezajímá jí budoucnost.
    Upřimně řečeno,ale zase nemůžeme házet všechny češky do jednoho pytle.
    Jinak ta odlišná kultura.Když vietnamec chce opravdu zůstat v čechách a vzít si za manželku češku,měl by se umět nebo alespon snažit přizpůsobit české kultuře.Někdy je to opravdu těžké,ale dá se to zvládnout.Jen se musí chtít.Na všechno je lepší být dva.
    Podle mě nezaleží jestli je to míšený pár,nebo vietnamský pár,nebo český pár.Záleží hlavně na toleranci a důvěře člověka.

    Odpovědět
  • RENČA

    08.02.2012 19:49

    Renča

    Názor na Vietnamce?
    Jsou fajn,jsem ráda že tu jsou.
    Mějte se a nehádejte se!:-)

    Odpovědět
  • RENČA

    08.02.2012 19:39

    Renča

    Jestliže muž vietnamec,se na starý kolena vrátí do VN a jeho manželka češka nechce do VN,tak to je smůla.
    Já jsem asi výjimka.

    Odpovědět
  • Renča

    08.02.2012 19:35

    Renča

    Nam,podle toho co píše,at si radši najde vietnamku.
    Jsi určitě ještě mladík.
    Neměj obavy.Pavle se manželství nerozpadne.Vydrží spolu až do smrti.

    Odpovědět
  • Renča

    08.02.2012 19:28

    Renča

    Kritizovat a urážet Vietnam a Českou Republiku se nedělá.
    Každý si udělá svůj usudek.
    Mam opravdu hezké vzpomínky z VN.
    Jestliže Vietnamec chce žít v čechách a cítí se tu bezpečně,tak by měl respektovat podmínky v Čechách.

    Odpovědět
  • Renča

    08.02.2012 19:15

    Renča

    Vietnamský starší muž je prostě zkušenější.
    Umí se postarat o rodinu.
    Mladý vietnamský muž si chce jen užívat.
    Proč jak píše Nam,že zná hodně kamarádů míšenců a žádný z nich nemá normální rodinu?Proč neměly štěstí v lásce?
    Určitě jsou to mladí lidé a neumí si lásky vážit.

    Odpovědět
  • Renča

    08.02.2012 18:52

    Renča

    Já se umim přizpůsobit,Unlu.Zvykla bych si.Je tam sice hluk,prach a komáři,ale žít se tam dá.Nevadí mi,že se občas přeruší proud.
    Jídlo si uvařim.Mam ráda vietnamskou stravu. :-)

    Odpovědět
  • Renča

    08.02.2012 18:39

    Renča

    Myslim že taky záleží jak jsou partneři věkově od sebe.
    Mladý vietnamec se zamiluje do češky,která je třeba mladší jen o tři roky než on.Ze začátku to klape,ale z tři roky nebo časem si nerozumí.
    Vztah se rozpadne.
    Co potom když je vietnamec starší o patnáct let?Jak to asi dopadne do budoucna?

    Odpovědět
  • unlu

    08.02.2012 18:34

    Renča:
    :

    neni to tak tezke pro Evropanku ve VN zit. Zkusenosti deti bananove generace ve Vietnamu byva vetsinou negativni. Spina, komari, spinavy a divne zapachajici zachody, nehygienicke prostredi, kradeze, nasili, chemicky upravene potraviny atd... na to se tezko zvyka a zvlast pro Evropana/ku. Nerikam, ze nemozne, ale spise hodne nerealne.

    Abyste mohla ve Vietnamu zit, musite si zvyknout na par kazdodennich malickosti: obcas se vam prerusi proud od rana az do vecera, teplou vodu si musite sami obstarat, zvyknout si na to, ze v jidlu se obcas objevi nejaky ten neznamy tvor, byt vzdy ve strehu...

    Asi hodne kritizuju a VN vypada jako spatny stat, ale jsou tam i dobre veci, a tech dobrych je samozrejme vice.

    Odpovědět
  • Renča

    08.02.2012 18:12

    Renča

    Jestli se vietnamec rozhodne na starý kolena vrátit do VN,tak proč by sebou nemohl vzít i českou manželku?
    Já bych s manželem na starý kolena byla radši ve VN.

    Odpovědět
  • Renča

    08.02.2012 17:40

    Renča

    Ty lidi co zná Nam jsou asi mladí.
    Mladý český pár se taky přeci rozchází.
    Když je češka o dost let mladší než vietnamec,tak proč by to neklapalo?

    Odpovědět
  • Renča

    08.02.2012 17:12

    paula:

    Odpovědět
  • paula

    14.01.2012 13:38

    Nam:
    a co jsi psal, že si vietnamci myslí o češkách, to taky vím,ale opět jsme u toho...jedna paní povídala...... Určitě jsou snatky kvůli pobytu atd...ale za peníze, je to jednoduší, než předstírat lásku, pár spolu vůbec nežije. Když se vezme vietnamec s češkou, tak z lásky.

    Odpovědět
  • paula

    14.01.2012 13:18

    Nam:
    já jsem nikde nepsala, že si myslím, že kultura lásku nemůže ovlivnit, naopak....To je přesně co jsem psala, vždy záleží jaký dva jedinci se sejdou povahově. Samozřejmně ve smíšeném vztahu je te tolerance potřeba hodně.A pokud to ty dva nedokáží a nepochopí druhou kulturu, samozřejmně vztah zanikne i když se milují sebevíc. Ano, vím že je hrozně moc smíšených dětí které nežijí s otcem, taky jich dost znám, ale jak jsem psala, znám dost i opačných případů. To je právě to, co se Ti snažím celou dobu vysvětlit, že to není nemožné a vždy záleží na těch dvou konkrétních lidech. Já i manžel máme za sebou taky nepovedený vztah i z dětma z prvního manželství, proto už máme k životu a vztahu jiný přístup. Manžel se musel přizpůsobit mně a já samozřejmně jemu, spolu máme děti dvě a rozhodně ani jeden nechceme, aby vyrůstaly bez otce a navíc jak jsem psala, náš vztah je harmonický, bez problémů, tak že si nemyslím, že by nás manžel opustil. Navíc začínat v jeho věku nový život by asi taky nechtěl. Proto můžu říct, že si myslím, že je to do konce života...Ale nikdy neříkej nikdy že ...:-)

    Odpovědět
  • Nam

    14.01.2012 12:38

    paula:


    Nejsou to pouze "nazory", ja tyto pary ZNAM. Mam hodne kamaradu misencu a vis co, zadny z nich nema normalni rodinu. Popovidal jsem si s nimi a vsichni mi rekli skoro to same. Zkus si nekdy promluvit s lidmi, kteri nemeli stesti v lasce. Ty si myslis, ze kultura v lasce zas tak velkou roli nehraje, protoze nevera a dalsi veci jsou vsude stejne, ale ono to neni pravda. Svedci o tom fakta, nikoli to "co rekli starsi generace".

    Odpovědět
  • paula

    13.01.2012 15:27

    Nam:
    a navíc moje zkušenosti jsou za ty léta vypozorované, ty tvé asi budou jen z doslechu starší generace, protože když čtu tvé názory, jako by mluvili starší vietnamci. Možná jsi se osobně s nikým jako my nesetkal, ale já těch párů znám dost a tvrdit že je to nemožné je docela troufalé :-) Pokud by jsi měl zájem, napiš na pafko11@seznam.cz, pošlu ti odkaz třeba na facebok, uvidíš sám...

    Odpovědět
  • paula

    13.01.2012 14:34

    Nam:
    no pokud ti to připadá jako hádka...pouze si zdělujem své zkušenosti.

    Odpovědět
  • Nam

    13.01.2012 12:16

    paula:

    Nebudu se tu s tebou hadat uz. Kazdy si myslime svoje a oba jsme asi stejne tvrdohlavi, takze zatim pauza.

    Odpovědět
  • paula

    12.01.2012 11:39

    Nam:
    to jak jsem psala, že čech si může najít jinou a opustit mně, tak to byl jen příklad. Vietnamci jsou taky nevěrní, akorát s tím rozdílem, že to manželka neví a nebo ví, ale dělá že to neví. Tak to bych radši chtěla být ta opuštěná, než podváděná.... A to jak jsi psal o tom, proč by jsi byl s češkou, to taky o něčem svědčí....Neupřímnost a přetvářka, taky jedna vietnamská vlastnost...Aby to někdo nebral osobně, samozřejmně vše co píšu, se nikdy netýká všech lidí, vždy a všude jsou lidé různí....

    Odpovědět
  • paula

    12.01.2012 02:32

    Nam:
    jo a tu tvojí pomyslnou hranici 40 let už můj manžel dávno přesáhl, tak doufám, že si nebude na starý kolena hledat vietnamku :-) jo a taky znám jeden smíšený pár, byli spolu 22 let, ale manžel bohužel minulý rok zemřel. Tak že spolu vlastně byli do konce života.

    Odpovědět
  • paula

    12.01.2012 02:28

    Nam:
    nebudu tě přesvědčovat o opaku, jak jsem psala, nikdy nemůžeš říct, že vztah je na sto procent do konce života. Náš vztah opravdu není na začátku, jsme spolu 13 let a za tu dobu už velká láska odezní, tak že víš jaká je realita. Navíc myslím, že věkově jsem poněkud starší než ty a už vím o čem je život. A víš proč manžel nechce vietnamku? Protože vietnamka chce být zabezpečená, není pro ní důležitá láska. Češka když tě nemiluje, nezůstane s tebou. Samozřejmně to co jsem psala ted neplatí pro všechny, vždy se najdou výjímky. A navíc už u mladých vietnamek dávno neplatí, co platilo. Taky chtěj být nezávislé a myslím že v tvém věku (předpokládám tak max.25 ) žádnou takovou oddanou vietnamku nenajdeš.

    Odpovědět
  • xhuongx kute

    11.01.2012 15:46

    Nam, co se týče vztahů, Češky jsou sice volnější, ale stejně tak jako Vietnamky v dnešní době.

    Odpovědět
  • Nam

    11.01.2012 15:18

    "A kdyby jsi měl myslet na dalekou budoucnost, zůstal by jsi bez partnerky celý život, protože vždy riskuješ něco."

    Mam rad Cesky, protoze rady riskuji :D

    Odpovědět
  • Nam

    11.01.2012 15:16

    Souhlasim s unlu. Tady Paulo vidis, v cem jsou Cesi a Vietnamci odlisni. Tvuj nazor jako Ceska (?) vs Vietnamec. A jestli jsi se provdala za Vnce uz 13 let, tak to gratuluju, ale do konce zivota to asi nebude, takova je realita a boli to. Asi me za to budes nenavidet a presvedcis me o opaku, pak vas vztah je asi porad nekde na zacatku.

    Drsna realita, podobne jako kterou tu unlu popisoval by se dalo rici takto: tywoe, ta Ceska je fakt k***a, uziju si s ni, ona se mi postara o povoleni k pobytu a dalsi trable v teto zemi, a jeste se dokaze sama o sebe postarat. Az mi bude tak 40, vezmu si vietnamku a budu mit do konce zivota spokojeny zivot.

    Cesky se proste daji snadno sbalit :D

    Odpovědět
  • paula

    11.01.2012 13:36

    unlu:
    myslet na budoucnost samozřejmně není špatné, pokud víš, že se za měsíc nebo za rok vrátíš do Vietnamu, nebudeš si tady hledat partnerku. Jenže názory se s věkem mění, ve třiceti si myslíš, že chceš zůstat v ČR a v padesáti už chceš zpátky do Vietnamu. Já jsem s manželem 13 let, zatím žádné problémy nemáme, oba si myslíme, že spolu zůstaneme do konce života, ale to je právě to, nikdy nevíš co se stane, můj manžel může odjet do Vietnamu a český manžel si zase může najít někoho jiného, prostě at tak nebo tak, nikdy nemáš jistotu co se stane s velkou láskou......A kdyby jsi měl myslet na dalekou budoucnost, zůstal by jsi bez partnerky celý život, protože vždy riskuješ něco....

    Odpovědět
  • unlu

    11.01.2012 11:32

    v tom je ten problem, vsichni mysli jenom na to, co je tedka, nikoli co bude. Takze myslet na budoucnost je podle tebe spatne? DO takoveho vztahu bych nikdy nesel, kdyz vim, ze bychom se po mesici/roce rozesli. Ale to mnoha lidem je fuk, jestli se rozejdou nebo ne.

    Odpovědět
  • paula

    11.01.2012 09:38

    unlu:
    ve většině případů tedy znamená i ve vztazích čech a češka, protože v počáteční lásce není rozdíl, všichni si myslí, že je nemůže nic rozdělit a je jedno jestli jsou stejné kultury a nebo rozdílné. Možná si ted myslíš, že bys do takového vztahu nešel, ale zřejmně jsi se do takové situace ještě nedostal. Kdyby se to stalo, asi bys přemýšlel jinak a nemyslel na budoucnost.

    Odpovědět
  • unlu

    10.01.2012 15:36

    a to jsem se jeste nezminil o detech. Takze resit otazky typu: zustanu ci nezustanu. CO moje rodice, kde zustanou deti a manzelka ...

    Odpovědět
  • unlu

    10.01.2012 15:31

    paula:

    on to myslel asi jako ve vetsine pripadu, s cimz souhlasim. Nesel bych do takoveho vztahu. Moc velky risk :)

    Odpovědět
  • paula

    09.01.2012 15:39

    unlu je v takovém páru asi ten největší problém co může nastat. Je jasné, že čím jsou lidi starší, tím víc se budou chtít vrátit do své vlasti, pokud tam vyrostli.Pak je asi jasné, jak to za pár let dopadne. To by si asi měl každý uvědomit, než do takového vztahu půjde, protože je to pak těžké hlavně pro děti. Taky znám hodně párů, co se do pěti let rozešli, taky ale znám páry, co jsou spolu 13 - 20 let. Každý vztah je sázka do loterie, bud vyjde nebo ne, vztah češka - vietnamec je prostě víc rizikovější. Jen s větou co psal Nam, že to není skutečná láska nesouhlasím, vyznělo to tak, že mezi vietnamcem a češkou nemůže být láska.

    Odpovědět
  • unlu

    09.01.2012 14:35

    paula:

    ano, ale sance, ze se par vietnamec-ceska spolu budou stastne zit i po x letech je velmi mala... Znam 10 paru, po 5 letech vydrzel jenom 1 par , ale i zde uz se projevuji neshody. On chce do Vietnamu, ona tu chce zustat...

    Odpovědět
  • paula

    09.01.2012 09:58

    Nam:
    Přesně tak, lásku si představuje každý jinak. A vždy záleží, jak si budou dva ve vztahu rozumnět po několika letech, kdy první zamilovanost opadne. Je jedno, jestli je to vztah dvou lidí stejné kultury a nebo odlišné kultury.Kompromis a tolerance je potřeba v každém vztahu. Vietnamci v manželství většinou zůstávají i když si nerozumí, každý den se hádaj,ve vztahu štástní nejsou, ale nerozvedou se, protože se to prostě nedělá. Český pár když není v manželství spokojený, se prostě rozvede a každý si najde partnera se kterým mu vztah klape. Tím jsem chtěla říct, že když se sejdou partneři z odlišné kultury, ale povahově si sednou, může jim to klapat i s odlišnou kulturou. Pár takových párů včetně mně znám.

    Odpovědět
  • Nam

    08.01.2012 11:19

    Presne definice skutecne lasky neexistuje, ale podle me to je jenom tehdy, kdyz 2 lide vydrzi spolu zit 50 let.

    Odpovědět
  • Paula

    07.01.2012 09:50

    Nam:
    Proč to není skutečná láska? Jaká je tedy skutečná láska?

    Odpovědět
  • Nam

    14.10.2011 12:42

    To je pravda, ale ve vetsine pripadu by to stejne neklapalo, neni to skutecna laska

    Odpovědět
  • klarka

    26.09.2011 13:39

    je to škoda, že kultura ovlivní lásku dvou lidí, to by neměla :(

    Odpovědět

Přísloví

Tiên học lễ, hậu học văn

Zdvořilost nad vědomostí

Anketa

Byli jste už na Sapě?



26% (506x)



26% (510x)





24% (468x)